De voorbereidingen - Reisverslag uit Steijl, Nederland van Guusje Thijssen - WaarBenJij.nu De voorbereidingen - Reisverslag uit Steijl, Nederland van Guusje Thijssen - WaarBenJij.nu

De voorbereidingen

Door: Guusje Thijssen

Blijf op de hoogte en volg Guusje

26 April 2016 | Nederland, Steijl

Lieve mensjes,

Afgelopen vrijdag heb ik mijn laatste dagje Chirurgie gehad in het Laurentius ziekenhuis in Roermond. Wat heb ik het daar naar mijn zin gehad en zo ontzettend veel leuke dingen geleerd. Met toch wel een beetje pijn in mijn hart heb ik daar vrijdag afscheid genomen, maar wist ik wel dat er nog iets veel mooiers aan zat te komen: het coschap in Nepal, waar ik samen met Marly (studiegenootje) naar toe ga en waar ik mij al vanaf de zomer op verheug!

De voorbereidingen hier naar toe zijn toch al wat langer aan de gang. Paspoort, visum, vaccinaties, ticket geboekt en noem maar op. Maar juist al die kleine dingen kosten heel veel tijd, meer dan ik ooit had verwacht. Maar goed, het is ook leuk om te doen en toch wel een uitdaging voor mijn goede organisatie talent.

De afgelopen dagen stonden voor mij voornamelijk in het teken van 'afscheid nemen' iets wat wel bij mij past zoals de meeste weten. Zaterdag een geweldig afscheidsfeestje gehad met mijn lieve vrienden en familie. Wat een mooi boekwerk heb ik gekregen (lees: ben trots op jullie!!!). Zondag mijn hockeyteam aangemoedigd. Ze waren met te weinig dus tot het laatste moment heb ik getwijfeld om mee te doen. DOE HET NIET! Waren de wijze woorden van het thuisfront, want ja... iets breken past dan ook wel weer bij mij. Vervolgens sprak ik met Veronique (teamgenootje) af om te meeten in Abu Dhabi waar zij op vakantie is en ik een tussenstop heb van 9 uur, om er vervolgens die avond achter te komen dat ik helemaal niet via Abu Dhabi maar via Dubai vlieg.... ja hoor, ook dit is echt weer iets voor mij. En gister was dan helemaal het toppunt waar Marly en ik toch lichtelijk in paniek raakte dat we toch een andere vlucht hadden geboekt! Maar geloof me, het gaat goed komen!

Al een paar ochtenden word ik vroeg wakker, met meteen een lijst in mijn hoofd met dingen die ik nog moet regelen. Maar nu over één nachtje is het dan echt zo ver dat ik met papa en mama richting Amsterdam vertrek. Ik heb er voor gezorgd dat we samen met de familie toch nog wat van Koningsdag mee kunnen pikken met als belangrijkste doel: de BEAT! Mijn lievelings band op Koningsdag!

Woensdagavond om 21:50 vlieg ik samen met Marly vanuit Schiphol naar Dubai waar we om half 7 's ochtends aan zullen komen. Ik had het vast even opgezocht maar het is er 39 graden!!! Na een lange tussenstop zullen we om 16:15 doorvliegen naar Kathmandu, de hoofdstad van Nepal. Hier komen we rond 22:00 uur aan en zullen we ook een aantal dagen verblijven om vervolgens vanuit hier verdere plannen te maken. In Nepal is het ongeveer 4 uur later.
Op 9 mei beginnen we aan ons 8 weken durende coschap 'Community Medicine' in Dharan, helemaal in het oosten van Nepal. Vanuit Kathmandu zullen met een bus van ongeveer 15 uur reizen naar Biratnagar en vanuit hier met een taxi naar Dharan.
Op 1 juli zijn we klaar en willen we terug naar Kathmandu/ Phokara om (als het regenseizoen het toelaat) een trekking te maken in het Annapurna gebergte! 17 juli vliegen we terug naar Nederland en op 18 juli op 13:15 komen we weer aan op Schiphol.

Ik heb er op het moment vooral heel erg veel zin in, maar het is ook wel erg spannend allemaal zo een eerste keer zo ver weg! Ik zal jullie proberen zo veel mogelijk op de hoogte te houden met leuke verhaaltjes en foto's . Aan de zijkant van deze site kun je je eigen email toevoegen zodat je een melding krijgt van een nieuw verhaal.

Nu wordt het allemaal wel heel echt hè???

Nou Doei en tot over een kleine 3 maandjes!

  • 26 April 2016 - 12:05

    Marcel Hetwig:

    Geweldig Guusje, het programma ziet er leuk uit. Geniet er van en kom behouden weer terug.

  • 26 April 2016 - 12:14

    Kieperke:

    Lieve Guus!
    Je gaat een fantastische ervaring tegemoet! Geniet ervan. En wat er ook gebeurt, alles komt goed :). X Floor

  • 26 April 2016 - 13:29

    Simoon:

    Lieve Guusje
    Geweldig hoor..
    Leuk om zo op de hoogte te blijven, wou dat ik meekon...
    Xx

  • 26 April 2016 - 15:19

    Roy:

    Heel veel succes Guusje! Geniet ervan!

  • 26 April 2016 - 19:13

    Manon Baeten:

    Heeeel veeeeel plezier en succes

  • 26 April 2016 - 19:34

    Ine Holtman:

    Heel veel plezier Guusje! Het zal vast geweldige ervaring worden! Ik ga je volgen. Veel groetjes Ine Holtman

  • 28 April 2016 - 12:12

    Arjanne :

    Guusje!

    Heel veel plezier en een leerzame tijd gewenst!!! Ben benieuwd naar de foto's!!!

    X Arjanne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Steijl

Guusje

Profiel van Guusje Thijssen. Ik ben 23 jaar oud, studeer Geneeskunde. Ben sinds oktober begonnen met mijn coschappen en ga nu als keuze coschap voor 3 maanden naar Nepal!

Actief sinds 26 April 2016
Verslag gelezen: 418
Totaal aantal bezoekers 4486

Voorgaande reizen:

26 April 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: